• ما را دنبال کنید
هدیه

پیشنهادهای ویژه‌ی هدیه برای حواس پنجگانه

 

هدیه برای حواس پنج‌گانه؟! شاید مثل بعضی مواقع دیگر که با خواندن عناوینی که در یک‌چیز منتشر می‌کنیم، متعجب شده باشید و با خودتان بگویید فلان عبارت چه معنایی دارد؟ این بار هم اگر تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید، قول می‌دهیم که مثل دفعات قبل، پاسخ مناسبی برای سؤالتان بگیرید!

انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه، درواقع نگاه کردن به مفهوم هدیه دادن از زاویه‌ای دیگر است. اغلب ما معمولاً در هدیه دادن رفتار ثابت و بی‌تغییری داریم و بر مبنای یک رویکرد تکراری، نسبت به انتخاب و خرید هدیه برای دیگران اقدام می‌کنیم. همین امر باعث می‌شود بسیاری از جنبه‌های دیگر هدیه دادن برایمان ناآشنا باشند و به این مفهوم زیبا و مهم، از زوایای تازه نگاه نکنیم.

اگر بخواهیم درباره خرید هدیه برای حواس پنج‌گانه صحبت کنیم، ابتدا باید به این موضوع دقت داشته باشیم که هر هدیه ما، یکی از حواس گیرنده‌ی آن را بیش از حواس چهارگانه‌ی دیگرش تحریک می‌کند. بعضی هدایا ماهیت دیداری و بعضی دیگر ماهیت شنیداری دارند. گاهی هم یک هدیه، در وهله نخست حس بویایی، چشایی یا لامسه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جالب است بدانید حواس هم می‌توانند معیاری در انتخاب هدیه برای دیگران باشند. دقت کنید که از این معیار انتخاب حتی در بحث هدیه دادن تجربه هم می‌توانید استفاده کنید. به همین دلیل در این مطلب از یک‌چیز، به موضوع انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه می‌پردازیم.

۱-هدایای شنیداری

این هدایا همان‌طور که از نامشان پیداست، مستقیماً گوش‌ها را نشانه می‌گیرند! درواقع در اینجا دریچه‌ی ورود به احساس و افکار گیرنده‌ی هدیه، گوش‌ها هستند. هدایای زیادی وجود دارند که می‌توانید برای این منظور آن‌ها را انتخاب کنید. یک هندزفری، اسپیکر، هدفون یا هدست بلوتوثی و همین‌طور یک دستگاه MP3 Player گزینه‌های مناسبی هستند. البته به ارزان‌تر از این‌ها هم می‌توانید فکر کنید؛ یک دفتر یا گوی موزیکال، کتاب صوتی، آرشیوی کامل از آهنگ‌های خواننده موردعلاقه طرف مقابل و مواردی ازاین‌دست هم بی‌تردید او را خوشحال می‌کنند.

اگر هم قصد دارید در ارتباط با هدیه برای حواس پنج‌گانه، “تجربه‌ی شنیداری” هدیه دهید، می‌توانید به خرید بلیت کنسرت فکر کنید. ضمناً فراموش نکنید که حتی یک پیغام صوتی زیبا به هر مناسبت یا دکلمه‌ای با صدای خودتان، می‌تواند هدیه‌ای باشد که گاهی برای گیرنده از هر چیز دیگری ارزشمندتر است.

۲-هدایای دیداری

هدایای دیداری، دسته دیگری از هدایا هستند که می‌توانید روی آن‌ها در ارتباط با خرید هدیه برای حواس پنج‌گانه فکر کنید. در اینجا، سیبل اصلی، چشم‌های فرد موردنظر هستند؛ همان دروازه‌های پررفت‌وآمدی که معمولاً بیش از سایر حواس، برای داده‌کاویِ اطرافمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم!

در انتخاب هدایای دیداری، دستمان بازتر از حالت قبل است. انواع مختلف اقلام دکوری (که خود شامل ده‌ها محصول هستند)، عینک آفتابی، کتاب، لوازم آرایش، زیورآلات، بلیت فیلم و تئاتر (برای هدیه دادن تجربه) و بسیاری از موارد دیگر، همه و همه انتخاب‌های خوبی برای این منظور هستند. ما در یک‌چیز، مجموعه‌ای متنوع از اقلام دکوری، زیورآلات، تابلو و … را در معرض انتخابتان قرار می‌دهیم که با بررسی آن‌ها می‌توانید گزینه‌های خوبی برای خرید پیدا کنید. در آخر این را هم بدانید که گاهی اوقات، هیچ چیز بیشتر از دیدن گل روی خودتان، نمی‌تواند چشمان کسی را قصد خوشحال کردنش را دارید، روشن کند!

۳-هدایای بویایی

بوها گاهی قدرتمندتر از هر محرک دیگری می‌توانند ما را تحت تأثیر قرار دهند و اساساً به همین علت است که بازار عطر و اودکلن، این همه تقاضا دارد! انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه در این دسته، به لحاظ محصول، تنوع زیادی ندارد، اما خوشبختانه تنوع رایحه‌های عطر و اودکلن آن‌قدر زیاد است که تقریباً همیشه می‌توانید برای انتخاب هدیه، روی یک هدیه خوشبو حساب باز کنید!

البته گل‌های معطر هم در کنار ماهیت دیداری، حداقل برای چند روز، واجد ویژگی بویایی هستند و می‌توانند به‌تنهایی یا در کنار یک هدیه دیگر، گیرنده را ازخودبی‌خود کنند. گزینه‌هایی مثل خوشبوکننده یا مام را نیز به فراخور موقعیت می‌توانید انتخاب کنید.

۴-هدایای چشایی

در انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه، تأثیر این نوع هدایای اغواکننده را به‌هیچ‌وجه دست‌کم نگیرید. هدایای چشایی، همان‌هایی هستند که شکم گیرنده بیشتر از همه، بابت دریافتشان احساس خوشحالی و سپاسگزاری می‌کند! البته بزرگ‌ترین عیب خوردنی‌ها، موقتی بودن آن‌هاست. آن‌ها در لحظه، میان‌مدت یا بلندمدت بالاخره تمام می‌شوند اما این ویژگی هم نباید شما را از توجه به هدایایی که حس چشایی را سر کیف می‌آورند، غافل کند. شکلات، کلوچه، پاستیل، چای، قهوه، انواع نوشیدنی، خوراکی‌های محلی و کارت هدیه رستوران‌ها، از مواردی هستند که در خرید یک هدیه مکمل یا سوغاتی می‌توانید روی انتخابشان فکر کنید.

۵-هدایای لمسی (لامسه‌ای)

به‌عنوان آخرین دسته از مطلب انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه، نوبت به هدایای لمسی می‌رسد. می‌گویند، لمس، یکی از زبان‌های گیرای عشق است. بنابراین می‌توانید با انتخاب یک هدیه زیبا و مناسب، از راه پوست و منافذ ظریف روی آن، قلب و روح گیرنده را تسخیر کنید. برای این منظور دستکش، کیت اصلاح، شال، مانتو، شلوار، کفش، پتو، بارانی و بسیاری از گزینه‌های دیگر در معرض انتخابتان قرار دارند. ضمناً از تأثیر جادویی آغوش و بوسه (در صورت امکان) به‌عنوان بهترین هدیه لمسی، ساده نگذرید!

سخن آخر

در انتخاب هدیه برای حواس پنج‌گانه باید بدانیم که بسیاری از هدایا، چند ماهیتی هستند. مثلاً هم می‌توانند دیداری و هم لمسی باشند. بااین‌حال، یکی از جنبه‌ها، همیشه بر دیگری، می‌چربد. ماهیت بعضی هدایا هم ممکن است برای گیرنده، یک جور و برای دیگران طور دیگری باشد. مثلاً شال سر، برای گیرنده، هدیه‌ای لمسی است درحالی‌که برای دیگران، ماهیت دیداری دارد. اگر برای خرید هدیه، به دنبال ایده‌های نو می‌گردید، می‌توانید از حواس پنج‌گانه به‌عنوان یک معیار خوب برای گزینش استفاده کنید. در آخر یادتان باشد هر راهی که انتخاب می‌کنید، باید به قلب فرد موردنظر ختم شود؛ چون مقصد، احساس و عواطف گیرنده است!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید