• ما را دنبال کنید

هنر عکاس شدن

 

دوربین عکاسی

برای ثبت نور لاجرم نیازمند به استفاده از وسیله ای است که آن را دوربین عکاسی نامند.
نورهای بازتابیده شده از سطح اشیا، بر روی نگاتیو یا گیرنده تصویر تأثیر گذاشته و سطح حساس به نور واکنش نشان داده و تصویر ثبت می شود.

عکاسی علم است یا هنر؟

عکاسی به مثابه علم

شاید بتوان عکاسی را در سه حیطه علمی، صنعتی و هنری بررسی کرد. در ابتدا عکاسی با استفاده از اصول علمی به وجود آمد. درواقع عکاسی کشف و یا اختراع یک شخص نیست.

تاریخچه عکاسی در جهان نشان دهنده اینست که عکاسی با توجه به تلاش های نو آورانه افراد مستعد در طول زمان تکمیل شده است.
اکتشافات نوری، تحقیقات در زمینه کاغذهای حساس به نور و موارد بسیاری است که نتیجه تحقیقات و آزمایش های علمی نخبگان عکاسی است.
این علم در صنعت گسترش یافت و توسعه ای فراگیر پیدا کرد. اساس کار دوربین عکاسی از جعبه تاریک آغاز شد که مربوط به دورانی بسیار قدیمی تر از اختراع اولین دوربین عکاسی می شود.

نقش نور در ایجاد تصویر

آنچه مهم است نقش نور در ایجاد تصویر است که اساس کار عکاسی را بر عهده دارد.
برای ایجاد تصویر باید نور را بر روی فیلم عکاسی و یا گیرنده تصویر الکترونیکی ثبت کرد این تصویر باید به طریقه‌ای ظهور یافته و یا به نوعی ثابت شود.

انواع عکاسی 

عکاسی هنر ثبت لحظات است.
لحظه هایی که شاید تکرار ناپذیر باشند توسط عکاس ثبت شده و به تاریخ می پیوندند.عکاسی  به شیوه های گوناگونی اجرا می شود و عکاس در زمینه های مختلفی فعالیت می کند ، از جمله :

  • عکاسی پرتره
  • عکاسی از طبیعت
  • عکاسی ورزشی
  • عکاسی خبری
  • عکاس علمی
  • عکاسی هنری

برخی از زمینه های رایج‌تر عکاسی می‌باشند که هر کدام مزایا و مشکلات خاصی رادارد.
کارعکاس علمی، ثبت داده های علمی است و این مستلزم داشتن آگاهی نسبی در زمینه های متفاوتی است که می تواند مهندسی، پزشکی و علوم محض را شامل شود.

عکاسی خبری

عکاس خبری باید توانایی تهیه عکس هایی منحصر به قرد را در اماکن عمومی داشته باشد. برای گرفتن یک تصویر خبری، هرگز نمی توان سوژه عکاسی را از قبل آماده کرد.
عکاس خبری باید دیدی متفاوت داشته باشد و جزئی ترین اتفاقات را نیز از دست ندهد.

عکاس پرتره

عکاس پرتره یا همون عکاس از چهره کسی است که توانایی عکاسی از چهره رو دارد.و در ادامه باید بگویم که عکاس باید بتواند خود را با شرایط مختلف تطبیق دهد و با وقت گذاشتن و انتظار میتونه به یه عکاس خوب و حرفه ای تبدیل شود .چه بسیار عکاسان بوده اند که برای ثبت یه لحظه چندین روز در شرایط بد آب و هوایی قرار گرفته اند.

کارهایی که یه عکاس برای موفق شدن باید انجام دهد:

  • خود را در موقعیت های سخت قرار دهیم. عکاسی با پروژکتور و پایه خیلی آسونه ولی وقتی در شرایط نور کم یا آب و هوای بد یه عکس خوب گرفتیم اون موقع میتونیم افتخار کنیم که عکاس شدیم.
  • به دنبال تجربه ی چیزهای جدید در صنعت عکاسی باشیم و موقعیت یا چیزهای که در گذشته بازار داشته ممکنه الان مفید نباشد بنابرین همیشه به دنبال بالا بردن سواد عکاسی خود و تجربه ی موقعیت های جدید عکاسی باشید.
  • همه ی موقعیت های عکاسی رو تجربه کنید و فقط از یه سبک خاص عکاسی نکنید مثلا اگه عکاسی پرتره میکنید از طبیعت هم عکس بگیرید و یا اگه در نور طبیعی عکاسی میکنید مدتی هم از فلش برای عکاسی کمک بگیرید.
  • سعی کنید در عکاسی رها شوید یعنی همش وسواس نداشته باشید که همه چیز باید از یه نظم خاصی پیروی کنه بلکه در عکاسی رها شده و موقیعت های جدید رو بدون ترس تجربه کنید.
  • در عکاسی از راهنمایی استاد اصلا احساس شکست نکنید بلکه استفاده از تجربه های دیگران در زمینه های مختلف عکاسی شما را به یک عکاس متخصص تبدیل کرده که جای ویژه ای در بازار عکاسی پیدا خواهید کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید